Omega-3 mastné kyseliny pre zdravý mozog a srdce

Najnovšie vedecké výskumy preukázali kľúčovú úlohu omega-3 mastných kyselín v prevencii Alzheimerovej choroby a iných vážnych ochorení mozgu, srdca, očí a celého tela. Najlepším zdrojom omega-3 sú hlavne mastné, olejnaté druhy rýb ako losos, makrela, pstruh, sleď, sardinky.

Zároveň je ale nutné obmedziť príjem omega-6 mastných kyselín, ktorých je v našej strave nadbytok. Ich bohatým zdrojom je napr. slnečnicový olej a iné rastlinné oleje v priemyselne vyrobených potravinách s označením: „Obsahuje rastlinný olej.“ Také potraviny konzumujte len minimálne a slnečnicový olej vymeňte za olivový.

Esenciálne omega-3 kyseliny sú nevyhnutné na syntézu protizápalových látok a uvoľňujú krvné cievy, zatiaľ čo omega–6 kyseliny podporujú zápal a stiahnutie ciev. Nedostatok omega-3 a nadbytok omega-6 môže viesť k mŕtvici, zlyhaniu srdca, k chronickým zápalom, alergiám a rakovine.

Informácie na iných weboch:

Knihy s omega-3 tematikou:

Hromadenie železa v tele a Alzheimerova choroba

Niektoré typy Alzheimerovej choroby a iných ťažkých poškodení mozgu, srdca, pečene a ďalších orgánov spôsobuje hromadenie železa v tele – hemochromatóza, ktorá je v Európe jednou z najčastejších dedičných chorôb.

Hemochromatózu odhalí jednoduchý krvný test, ale sú potrebné aj ďalšie vyšetrenia. Pri včasnej diagnóze a terapii nie je kvalita a dĺžka života nijako obmedzená. Terapia spočíva v pravideľnom odbere krvi (v USA je možné túto krv darovať, u nás nie) a vhodnou zmenou stravy.

Americký lekár Dr. Sharon Moalem o tejto dedičnej (genetickej) poruche podáva svoj osobný príbeh v knihe Zdraví zabíjí – proč potřebujeme nemoci.

PDF knižka: Vitamín C a megaskorbická liečba – zabudnutý poklad

Knižka je stručným zhrnutím publikovaných informácií o využití vysokých dávok vitamínu C v prevencii a liečbe aj takých ochorení a stavov, pre ktoré konvenčná medicína dodnes nemá adekvátne postupy.

Stiahnite si: Vitamin_C-liecba.pdf (6 MB, Peter Tuhársky, 2009)

Hoci je vitamín C (kyselina askorbová) základnou súčasťou metabolizmu, ľudské telo si ho, na rozdiel od väčšiny iných živočíchov, nedokáže samo syntetizovať, a človek je tak odkázaný na jeho príjem v strave.

Optimálny denný príjem pre udržania dobrého zdravia je oveľa vyšší, než sa všeobecne predpokladá. V čase stresu a choroby spotreba vitamínu C ešte niekoľkonásobne stúpa. Odporúčané denné dávky predstavujú skôr množstvá blízke minimu na prežitie.

Vitamín C má silné virucídne, baktericídne, protibolestivé a protitoxické účinky. Nízke dávky však neprinášajú očakávaný efekt.